شما اینجا هستید   |

    جلسات منطقه : ‍به منظور بررسی مشکلات حوزه گردشگری گرمسار و رفع موانع رشد این صنعت، نشستی با حضور اردشیر مطهری منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مهدی جمال مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، وحید رجایی فرماندار شهرستان گرمسار و کمالی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار

به منظور بررسی مشکلات حوزه گردشگری گرمسار و رفع موانع رشد این صنعت، نشستی با حضور اردشیر مطهری منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مهدی جمال مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، وحید رجایی فرماندار شهرستان گرمسار و کمالی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار در محل دفتر منتخب مردم گرمسار،آرادان و ایوانکی برگزار گردید.
در این جلسه اردشیر مطهری منتخب مردم در مجلس یازدهم درباره صنعت گردشگری و اهمیت آن گفت:
گردشگری به عنوان صنعتی نوپا در جهان، در ردیف یکی از سه منبع درآمدی اول به شمار می آید ولی در ایران به دلایل فراوان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
گردشگری، امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان است و نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می کند. از زمان ورود یک گردشگر، او برای تامین غذا و اقامت، رفت و آمد، تفریح و گشت و گذار، خرید سوغاتی و کالا، دیدن جاذبه ها باید هزینه کند. این هزینه ها با آوردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می کند.
اردشیر مطهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت‌های گردشگری در منطقه گرمسار پرداخت وادامه داد:
شهرستان گرمسار با وجود شرایط جغرافیایی و تاریخی مناسب و برخورداری از جاذبه های منحصر به فرد، و ده ها جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعی دیگر، نتوانسته است هماهنگ با این قابلیت‌های بسیار بالا، صنعت گردشگری(خارجی و داخلی) خود را متحول سازد.
جاذبه های گردشگری بسیاری در گرمسار وجود دارد که میتواند نقش بسیار ارزنده و مطلوبی در توسعه پایدار شهر ستان و هم چنین ایجاد اشتغال و رونق تولید در عرصه های صنایع دستی ،کشاورزی و آداب و رسوم سنتی و قدیمی ایجاد نماید.
قصر بهرام و جاده سنگفرش از مهمترین جاذبه های گردشگری و توریستی گرمسار هست که با تکمیل زیر ساختهای موجود،راه دسترسی ،ایجاد انگیزه برای حضور همشهریان ،هموطنان و حتی توریستهای کشورهای خارجی خواهد شد.
با همیاری و مشارکت صاحب نظران و خبرگان این حوزه میتوانیم برنامه‌های بسیار خوب و ایده آل برای حوزه گردشگری گرمسار ،ایجاد نماییم .و این یکی از برنامه های اصلی ما هست .
نماینده ی مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس یازدهم ضمن برشمردن تعدادی از مشکلات حوزه ی گردشگری در منطقه ی گرمسار یاد آور شد:
رفع مشكلات سرمایه گذاران و متولیان بخش گردشگری از مهم ترين دغدغه های شهرستان است و انتظار داریم در گرمسار با توجه ویژه مسئولین مرتبط استان و شهرستان ،بتوانیم شرایط را برای جذب گردشگر ،توسعه فضاهای بوم گردی ،ایجاد کنیم.

به اشتراک بگذارید : | | |