شما اینجا هستید   |

    بازدیدها و گزارشات : جلسه بررسی مشکلات و‌موانع تبدیل قطعی دانشکده ی فنی و مهندسی گرمسار به دانشگاه دولتی در دفتر اردشیر مطهری

در جلسه ی تاریخ ۹۹/۱۰/۲۸ که با حضور اردشیر مطهری نماینده ی شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس برگزار گردید، موانع و مشکلات موافقت قطعی برای ایجاد دانشگا ه دولتی گرمسار بررسی و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

در این جلسه لحمیان سرپرست دانشکده ی فنی و‌مهندسی گرمسار ومسئول راه اندازی دانشگاه گرمسار مجوزها و‌مستندات این مرکز آموزشی را ارائه داد که طبق آن در سال ۸۹ “موافقت اصولی ایجاد دانشگاه”و در سال ۹۰ “موافقت قطعی راه اندازی دانشکده ی فنی و‌مهندسی گرمسار” با ۴ رشته ی مهندسی در مقطع کارشناسی صادر شده که آخرین مجوز دریافتی از وزارت علوم میباشد و طبق آن مجوز دانشگاه هنوز قطعی نشده است.

به لحاظ قوانین و‌تعاریف وزارت علوم، برای تبدیل دانشکده فنی گرمسار به دانشگاه دولتی گرمسار و دریافت مجوز قطعی تحت عنوان “دانشگاه فن آوریهای پیشرفته گرمسار”، تایید برنامه راهبردی دانشگاه در هیات امنای دانشگاههای منطقه ی البرز جنوبی و ستاد آمایش وزارت علوم نیاز است که متاسفانه تاکنون انجام نشده و این مرکز از نظر وزارت علوم تحت عنوان “دانشکده فنی و‌مهندسی گرمسار” در مکاتبات رسمی،احکام ،مدارک فارغ التحصیلی و…شناخته شده و فعالیت کرده است و مسئولان هم به آن اذعان دارند.

مطهری در این جلسه ضمن تماس تلفنی با اسلام پناه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان و دبیر هیات امنا،و الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، از عدم کسب مجوز دانشگاه طی ده سال گذشته اظهار تاسف نمود وقول پیگیری از طرق قانونی و شخص وزیر داد.

نماینده ی مردم همچنین اظهار امیدواری کرد با تایید برنامه راهبردی دانشگاه گرمسار خواسته ی به حق مردم منطقه برای داشتن دانشگاهی دولتی با سطح علمی و امکاناتی دیگر دانشگاههای استان و کشور محقق شده و نگرانی دانشجویانی که با نام دانشگاه در دفترچه ی کنکور ثبت نام نموده و در زمان فارغ التحصیلی مدرک دانشکده فنی دریافت میکنند هم مرتفع میشود.

مطهری همچنین از مردم خواست ذهن خود را با اخبار ی که جهت فریب و با هدف شیطنت و تخریب سیاسی انجام میشود مکدر نسازند و مطمئن باشند در مورد منافع شهرستان ذره ای اغماض هم پیگیری خواهد شد.

به اشتراک بگذارید : | | |