شما اینجا هستید   |

    توییت ها : از جهانگیری بپرسید موضوع محکومیت قطعی برادر شما چیست؟

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در توئیت شخصی خود نوشت:
“از جهانگیری بپرسید موضوع محکومیت قطعی برادر شما چیست؟
از مردم هم بپرسیم از نظرشان “قاچاق حرفه ای ارز” و “تحصیل مال نامشروع”دزدی هست یا خیر؟
اینکه از رانت چه کسی استفاده شده هم حتما از رانت عمه ی من!
عده ای با فساد گسترده این وضع را ایجاد کردند و انتظار دارند نامشان هم برده نشود.”

مهدی و ابراهیم جهانگیری برادران اسحق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بیانیه ای که در پی تذکر مطهری در صحن علنی مجلس که گفته بود:” برادر رئیس جمهور دزد است، برادر معاون اول رئیس جمهور دزد است، دختر وزیر دزد است اما رئیس جمهور حیا نمیکند.” به مجلس ارائه داده اند نوشته اند ؛
“در پرونده مهدی جهانگیری بحث هیچگونه دزدی و اختلاسی مطرح نیست”

این در حالیست که مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه ای ارز با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق و جزای نقدی بیش از ۱۰ میلیارد تومان محکوم قطعی شده.
علاوه بر آن به جرم تحصیل مال از طریق نا مشروع به مبلغ ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس دیگر و رد مال یعنی همین ۴۵/۶ میلیارد تومان محکوم قطعی شده است.
همچنین در رابطه با خودداری از ارایه اطلاعات واقعی به سازمان بورس به ۷۴ ضربه شلاق و در ارتباط با ارز هم به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده که دادگاه تجدیدنظر یک مورد از ۷۴ ضربه شلاق را تعلیق و مورد دیگر از ۷۴ ضربه شلاق را تایید اما به پرداخت نقدی تبدیل نموده است.

شایان ذکر است: طبق بند “ش” ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ قاچاقچی حرفه‌ای شخصی است که بیش از سه بار مرتکب قاچاق شود.

به اشتراک بگذارید : | | |