شما اینجا هستید   |

    بازدیدها و گزارشات : اختصاص اعتبار ویژه به تصفیه خانه گرمسار، تامین آب پایدار ایوان کی از آلوئک

اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس در جلسه ای که با حضور طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برگزار شد از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه جهت تکمیل و افتتاح پروژه ارتقای تصفیه خانه گرمسار خبر داد و افزود:پروژه ارتقای تصفیه خانه گرمسار در فاز نخست ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح این طرح که تا سه ماه آینده انجام خواهد شد ، حجم آب ورودی به دو شهرستان گرمسار و آرادان از ۳۲۰ لیتر بر ثانیه به ۴۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد.

فاز دوم ارتقای تصفیه خانه گرمسار در مرحله مناقصه واگذاری به پیمانکار است که با راه اندازی این فاز حجم آب ورودی به ۵۲۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد که این حجم، آب پایداری برای ۱۵ سال گرمسار،آرادان و ایوان کی و مجتمع ۷۵ روستایی میباشد.

مطهری خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه ۲۲ کیلومتر لوله گذاری تا بند انحرافی سمین دشت برای ارتقای آب ورودی به تصفیه خانه گرمسار نیز ۱۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

همچنین در این جلسه با هماهنگی و مذاکره صورت گرفته بین اردشیر مطهری و مدیران آب کشور مقرر شد به دلیل کاهش آب استحصالی از سه چاه اختصاصی آلوئک، یک چاه جدید توسط آب منطقه ای استان تهران جهت تامین آب پایدار ایوان کی به این شهر اختصاص یابد.

در این جلسه مشکلاتی که فاضلاب مسکن مهر برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده بود نیز بررسی گردید که با تسریع در روند اجرا و افتتاح مجتمع فاضلاب ظرف دوماه آینده رفع خواهد شد.

به اشتراک بگذارید : | | |