شما اینجا هستید   |

    صحن علنی مجلس : ‍ اردشیر مطهری در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران با حضور معاون استاندار: ۱۱۰ میلیون مترمکعب از ۱۲۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سد نمرود حق آبه قانونی و شرعی منطقه گرمسار است و تغییری هم نکرده است

به دنبال طرح مشکلات کشاورزان و دامداران در دیدارهای مردمی، با پیگیری نماینده گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس جلسه ای با حضور شریفی نژاد معاونت عمرانی و اقنصادی استاندار در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد.

در این جلسه که حجةالاسلام آرامی امام جمعه گرمسار، بوربور سرپرست فرمانداری گرمسار، حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، کیومرثی مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان، قدس معاون شرکت آب و فاضلاب استان و روسای ادارات مربوطه حضور داشتند، نمایندگان تشکل ها و تعاونی های کشاورزی و دامداری به بیان مشکلات خود پرداختند و جهت رفع آنها که اغلب مرتبط با مسئله آب، قیمت حق آبه و تسهیلات بانکی بود تصمیمات مناسب اتخاذ گردید.
مطهری در این جلسه در مورد موضوع مطرح شده در باره حق آبه گرمسار از سد نمرود تصریح کرد:
۹۱.۵ درصد از آب سد نمرود حق آبه منطقه گرمسار است و هیچ تخصیص جدیدی برای فیروزکوه در نظر گرفته نشده بلکه تصمیم بر لوله گذاری برای همان ۴ درصد سهم صنعتشان دارند و ربطی به حق آبه قانونی و شرعی گرمسار ندارد.
مطهری همچنین درباره انتقال آب به سرخه گفت: آبی که برای سرخه برده شده از سد نمرود نیست، بلکه در محلی نزدیک سد حفر چاه انجام شده و اعتراض بنده در مجلس به ناعدالتی صورت گرفته در سرعت اجرای انتقال آب به سرخه بود که با دستور روحانی چندماهه صورت گرفت. در حالیکه انتقال آب شیرین به منطقه گرمسار چهار دهه معطل مانده که بحمداله با تخصیص ۱۴۷ میلیارد تومان در دیدار با وزیر نیرو این پروژه سرعت گرفته و بزودی مردم شریف منطقه از نعمت آب آشامیدنی مناسب بهره مند خواهند شد.

به اشتراک بگذارید : | | |