شما اینجا هستید   |

صبح چهارشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ی امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به تعبیر سابق خود از مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی افزودند: بعضی‌ها از این تعبیر خوششان نیامد اما این یک تعبیر حقیقی بود چرا که مردم نمایندگانی را برای این مجلس انتخاب کردند که شعارها و جهت‌گیری‌ها آنها انقلابی بود.

ایشان مجلس شورای اسلامی را از ارکان اصلی مدیریت کشور برشمردند و با اشاره به دشواری‌ها و پیچیدگی‌های مدیریت کشورها در شرایط خطیر کنونی بین‌المللی، همه قوا و دستگاهها را به درک اهمیت جایگاه خود و همکاری صمیمانه با یکدیگر فراخواندند و تأکید کردند: شناخت صحیح توانایی‌ها و آسیب‌پذیری‌ها یکی از مسائل بسیار ضروری است زیرا دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خود امیدوار باشد به خطا و اشتباه‌های ما چشم دوخته است.
رهبر معظم انقلاب با تحسین اقدامات خوب انجام شده در دو سال گذشته‌ی مجلس یازدهم، در ادامه به بیان شاخص‌های «نماینده انقلابی» پرداختند و فرمودند: اولین شاخص، «ساده‌زیستی، و اسیر تجملات و اعیان‌نشینی نشدن» است و نباید زندگی نمایندگان با قبل از دوره نمایندگی تفاوت کند.
«مسئولیت‌پذیری» ، «مردمی بودن» ، «اجتناب جدی از تبعیض و فساد» ، «اصلی- فرعی کردن مسائل کشور و مقدم داشتن حل مسائل اصلی» و «پایبندی کامل به قانون اساسی و تکالیف آن» از دیگر شاخصه هایی بود که ایشان برای نماینده انقلابی برشمردند.

به اشتراک بگذارید : | | |