شما اینجا هستید   |

توزیع تسهیلات اشتغال در استان سمنان عادلانه نیست

به گزارش خبرنگار مهر ، اردشیر مطهری صبح یکشنبه در نشست گرامی داشت هفته جهاد و تقدیر از کشاورزان شهرستان گرمسار به میزبانی سینما ابریشم گرمسار با بیان اینکه جهاد در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند اما وضعیت اقتصادی کشاورزان ما بسیار وضعیت نامناسبی است، تاکید کرد: وضعیت رسیدگی به کشاورزان شرایط را برای این قشر بسیار سخت کرده است می‌بایست شرایط مدیریت شود تا از پتانسیل‌های شهرستانی و استانی و ملی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید دنبال کارهای کشاورزان و دامداران باشند، تاکید کرد: هر قدر امروز تلاش کنیم، به واسطه مساعد بودن بستر کار، می‌توانیم به نتیجه برسیم ما امروز مدیران با سوادی در عرصه جهاد داریم اما باید تاکید کرد که مدیران ما باید جامعه هدف خدمت رسانی شأن را به خوبی بشناساند.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه جهاد مجموعه عریض و طویل است، گفت: در یک ماه قبل بازار روستا توسط تعاون روستایی ایجاد شده و توانسته برکات خوبی را داشته باشد.

مطهری با بیان اینکه امروز در گرمسار زیرساخت خوبی برای عرضه محصولات تولید روستایی به صورت مستقیم به مردم فراهم شده که بعضاً تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از بازارها هستند، بیان کرد: این موضوع سبب شده تا مزرعه به مصرف کننده متصل شود و لذا باید دنبال چنین فضاهایی باشیم که شرایط برای مردم راحت شود.

وی با بیان اینکه اگر در شرایط سخت به داد کشاورز و مرغدار و دامدار رسیدیم هنر است وگرنه در حالت عادی همه کار خودشان را می‌کنند، افزود: در زمینه بند الف تبصره ۱۸ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سراسر استان سمنان مصوب شده بود که استانداری آن را تقسیم و به تمام شهرستان‌ها شامل شاهرود، سمنان، دامغان و … داده است و مقداری را هم سهم گرمسار کرده‌اند.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس ادامه داد: جالب اینجا است که سهم اندکی از این تسهیلات به گرمسار داده شده اما مدیران بومی حتی مورد پرسش قرار نگرفتند که تسهیلات به چه کسانی داده شود لذا این تسهیلات به میزان ۵۰۰ میلیون تومان به یک فرد داده شده که با رابطه گلخانه بسازد.

مطهری بیان کرد: از دیگر اقداماتی که صورت گرفته ایجاد یک مجموعه صوری در حاجی آباد با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان است که خوشبختانه جلوی این موارد را گرفتیم و اجازه نمی‌دهیم که تسهیلات به دست نااهلان بیفتند بارها اعلام کردیم که رؤسای صمت، جهاد و دارایی و … چطور تشخیص داده‌اند که وام‌ها باید به چه کسانی داده شود؟ در درون شهرستان نیز کسی در جریان نیست لیکن اگر مدیری از مجموعه خودش در جریان نباشد، مدیر نیست.

به گزارش مهر، در این مراسم از فعالان بخش جهاد کشاورزی گرمسار تقدیر به عمل آمد.

به اشتراک بگذارید : | | |