شما اینجا هستید   |

    دیدگاه ها : بخشی از مصاحبه اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با رویداد ۲۴ در موضوع حجاب

مسئله حجاب و فرهنگ، موضوعاتی نیست که با جبر بخواهیم در آن نتیجه بگیریم. موفقیت در این عرصه‌ها، نیازمند کار رسانه‌ای، هنری و فرهنگی است که متاسفانه اکثر دستگاه‌های مسئول در این رابطه، کم مایه گذاشتند.

او در واکنش به اینکه برخی از نماینده‌ها صحبت از بستن حساب بی‌حجابان یا محروم کردن آن‌ها از خدمات اجتماعی می‌دهند، گفت: این افراد بهتر است کمی سکوت کنند و اگر حرف زدن بلد نیستند، دست‌کم حرف نزدن که بلدند.

مطهری در ادامه افزود: در جایی، سردار سلیمانی گفت این افراد هم، دختران ما هستند یا خود رهبر معظم انقلاب هم فرمودند عیب این افراد ظاهری است و عیب ما، باطنی. این حرف‌ها نقشه راه است. پس با مدارا کردن و کار فرهنگی توام با تدبیر می‌شود به نتیجه مطلوب و دلخواه در حوزه حجاب و عفاف جامعه رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از برخورد تند در موضوع حجاب گفت: برخورد قهری با بدحجابی، راهکار درست و موردنظر نیست. این کار، فرهنگی است و رسالت دستگاه‌های فرهنگی. حتی اگر از این مسیر به جواب‌دهی کامل هم نرسیم، چیزی را از دست ندادیم.

اردشیرمطهری نماینده ی مردم در مجلس در پاسخ به اینکه پس چرا گشت ارشاد تعطیل شد؟ گفت: چیزی که من اطلاع دارم این است که گشت ارشاد جمع نشده، شاید تاکتیکش عوض شده است و نیاز باشد با تدبیر و هنر دیگر، کار پیگیری شود. به هر حال همه این جماعتی که می‌بینیم، مردم ما هستند.

مطهری همچنین در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت:
حضرت آقا در جلسه با ائمه جمعه فرمودند: شما به عنوان خطیب نماز جمعه، مردم را به تقوا دعوت می‌کنید و روز‌های دیگر هفته، کارِ بی‌تقوایی می‌کنید. آن مردم، کار بی‌تقوایی شما را در عمل می‌بینند و تنها کاری که می‌توانند بکنند این است که برای نماز خواندن پشت شما قرار نمی‌گیرند و خود به خود مسجد نمی‌آیند. در موضوع حجاب هم، بی‌تدبیری‌هایی باعث گسترش بی‌حجابی شده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس درباره ی پاسخگو نبودند دستگاه های مرتبط با موضوع حجاب در چند سال گذشته افزود:
یک سوال مهم این است که چرا گشت ارشاد تشکیل شد؟ این موضوع، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و متاسفانه، ما نگاه می‌کنیم برخی از دستگاه‌ها، مسئولیت‌شان را پاسخگو نبودند و خود به خود پلیس آمد و جور دستگاه‌های دیگر را کشید.
در صورتی که ما باید پلیس را آخرین مرحله براساس ضرورت، وارد گود کنیم.

به اشتراک بگذارید : | | |