شما اینجا هستید   |

    جلسات منطقه : ‍ در ادامه پیگیری های اردشیر مطهری نماینده مردم در مجلس بابت حراست از حق آبه شرعی و قانونی مردم شریف شهرستان‌های گرمسار و آرادان از رودخانه حبله رود، صبح روز گذشته دکتر علی پوراحمد رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و حوزه‌های شرقی کشور و هیئت همراه به دعوت نماینده مردم به گرمسار سفر نمودند.

هیات اعزامی از وزارت نیرو ابتدا در جلسه صیانت از حق آبه مردم از حبله رود شرکت نموده و سپس از مسیر حبله رود بازدید نمودند.

دکتر پور احمد در جلسه صیانت از حق آبه که با حضور خانی فرماندار گرمسار، عسکری مدیر عامل آب منطقه ای استان سمنان، اشرفی رئیس آب منطقه ای گرمسار و آرادان، مطهری رئیس آب و فاضلاب گرمسار و جمعی از نمایندگان کشاورزان در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد شرکت نمود و ضمن یادآوری این مطلب که باتوجه به وجود سه سال خشکسالی متوالی در کشور، ۱۵ استان در حوزه ی آبریز فلات مرکزی و شرق مشکل شدید کم آبی دارند ، افزود :
مشکلات مربوط به کم آبی حبله رود قابل کتمان نیست و وزارتخانه به طور جدی به رفع مشکلات حوزه حبله رود ورود کرده است و به دلیل غیر قابل اندازه‌گیری بودن برداشت سنتی، باید به سرعت علاوه بر لایروبی، با ایجاد سازه و دریچه گذاری میزان آب برداشتی در بالادست قابل اندازه‌گیری شود تا بتوان با برداشت های غیر مجاز مقابله جدی نمود.
پور احمد ضمن تقدیر از پیگیری های مرتب و مستمر اردشیر مطهری نماینده ی مردم در مجلس بابت حفظ و صیانت از حق آبه مردم و کمک به آزادسازی بخش های مهمی از تصرفات مسیر رودخانه ی حبله رود، از ایجاد گشت بازرسی مشترک استان‌های سمنان و تهران برای برخورد با برداشت غیر مجاز آب خبر داد.

رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی کشور با ذکر این نکته که سد نمرود به لحاظ فنی تکمیل شده و مشکل آبگیری ندارد، از ورود پروژه انتقال آب شیرین به گرمسار به سبد اضطراری وزارت نیرو خبر داد و افزود این وزارتخانه اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برای پیشرفت این پروژه در نظر گرفته است.

در پایان رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرق کشور خواستار بازدید سریع از تمامی مسیر حبله رود با حضور دو مدیر کل استان‌های تهران و سمنان و به دنبال آن تشکیل جلسه با مهندس روغنی مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی وزیر نیرو و تدوین صورتجلسه برای تقسیم کار بین دو استان شد.

لازم به ذکر است خانی فرماندار گرمسار در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از پیگیری های در سطح استانی و ملی نماینده مردم در مجلس جهت احقاق حقوق شهرستان های گرمسار و آرادان از حبله رود مواردی را مطرح، که مقرر شد در سطوح مختلف پیگیری گردد.

به اشتراک بگذارید : | | |